13:08 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت توانیر

چگونه بفهمیم مشترک پر مصرف هستیم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
آغاز فعالیت‌های مصرف بهینه برق برای پیک تابستان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت با اقدام‌های مدیریت مصرف در سال گذشته ۱.۵ برابر درآمد برق کشور صرفه‌جویی شده است.
توضیح شرکت توانیر درباره قطع برق مدارس
پایگاه خبری راد: شرکت توانیر با اعلام این که تاکنون برق هیچ مدرسه‌ای قطع نشده است، تصریح کرده که ممکن است اخطاریه‌ای صادر شده باشد که دوره‌های مصرفی سال گذشته را شامل می‌شود و بدیهی است در این موارد نیز مطابق قانون سال گذشته رفتار شده است.
بیش از ۳۰۶ هزار کنتور هوشمند نصب شد
پایگاه خبری راد: با نصب ۳۰۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه کنتور هوشمند در ایران طی سال گذشته، تعداد چاه‌های کشاورزی مجهز به این نوع کنتور به ۵۶ هزار چاه رسید.
قابل توجه مشترکان بدهکار برق
پایگاه خبری راد: طبق آئین‌نامه با مشترکینی که بدهی برق دارند و بدهی آن‌ها از یک حد بالاتر می‌رود، برخورد قانونی می‌شود. یکی از برخوردهای قانونی قطع برق است و طبیعتاً اگر مشترک هزینه‌ی برق را پرداخت نکرده باشد و شرایط قطع برق را داشته باشد، باید تعجیل کند زیرا سیستم به‌صورت اتوماتیک پیش می‌رود و براساس آئین‌نامه اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.
برقی کردن خودروها جدی شد
پایگاه خبری راد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر برقی‌کردن خودروهای موجود در کشور عنوان شده که به تازگی رنگ جدی‌تری به خود گرفته و به نظر می‌رسد که عزم دولت برای اجرای این طرح پر رنگ‌تر شده است.
خداحافظی با قبوض کاغذی
پایگاه خبری راد: حذف قبض‌های کاغذی به‌عنوان یکی از تکالیف امسال از سوی شرکت توانیر به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است و طبق گفته‌های سخنگوی سابق صنعت برق این طرح امسال اجرایی خواهد شد.
افزایش قیمت راه کنترل مصرف برق نیست
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق نمی‌تواند ابزاری برای تحریک مصرف‌کننده باشد و به اعتقاد من این عدد ابزاری برای کنترل مصرف برق نیست.
علت افزایش قیمت برق چه بود؟
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف با هدف افزایش درآمد صنعت برق صورت نگرفته و تنها هدف این بوده که بتوانیم یک عامل بازدارنده برای مشترکان پرمصرف اعمال کنیم.
بدمصرف‌ها کم می‌آورند
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هرچند تغییر تعرفه‌ها مطابق با پیشنهادات اولیه ما نبوده است اما افزایش ۲۳ درصدی تعرفه‌ها نیز موجب کاهش مصرف انرژی از سوی پرمصرف‌ها خواهد شد و به طور کلی تاکید ما این است که فرهنگ استفاده از وسایل برقی را تغییر دهیم.
خوش‌ به‌حال پرمصرف‌ها شد؟!
پایگاه خبری راد: از چندی پیش وزارت نیرو برنامه‌هایی را در راستای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برنامه‌ریزی کرده بود و طبق گفته‌های مسئولان قرار بر این بود که با هدف اصلاح الگوی مصرف، قیمت تمام‌شده از مشترکان پرمصرف برق اخذ شود. اما طبق آخرین خبرها این دسته از مشترکان تنها با افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق مواجه شدند.
افزایش تعرفه برق تمامی مشترکان از اول اردیبهشت‌ماه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.
ارائه مدلی برای محافظت دقیق‌تر از خطوط انتقال برق و ساختمان‌ها در برابر صاعقه
پایگاه خبری راد: استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تحقیقات خود و دانشجویانش، که بیش‌ترین میزان ارجاعات در دنیا را داشته و باعث شده اسم او در لیست دانشمندان یک درصد پراستناد دنیا قرار گیرد، گفت: ایده ما روش یا مدل جدیدی برای محاسبه "نرخ خطای حفاظت در برابر صاعقه" است که از مدل "شاخه پیشرونده" (leader progression model) استفاده می‌کند و بر اساس آن می‌توان با دقت بیشتری از خطوط انتقال برق، پست‌های فشار قوی، ساختمان‌ها و ... در برابر صاعقه محافظت کرد.
برق اکثر مناطق سیل زده وصل شد
پایگاه خبری راد: با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر شبکه فوق توزیع و انتقال برق در پایداری کامل قرار دارد و تنها در برخی مناطق در بخش توزیع آن هم در خوزستان و لرستان دچار خاموشی‌های پراکنده هستیم.
وزارت نیرو همچنان به دنبال وصول مطالبات از عراق
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: قرارداد بخش انتقال منابع مالی فروش برق میان دو کشور میان شرکت توانیر و بخش متناظر در عراق به امضا رسیده است و روال خود را طی می‌کند.